Biznes

Pozycjonowanie Magento czy płatna reklama kontekstowa?

Aby strona internetowa dotarła do jak największej liczby użytkowników, musisz zastosować odpowiednie techniki w swojej strategii. Właściciele stron najczęściej sięgają po płatne reklamy w Google czy też pozycjonowanie.

Reklama kontekstowa to rodzaj płatnej reklamy w Google, która wyświetla się wyłącznie użytkownikom wpisującym określone frazy. Dzięki temu mamy pewność, że trafi ona do osób zainteresowanych produktem.

Pozycjonowanie z kolei jest działaniem bezpłatnym, wykorzystującym różne techniki, które sprawiają, że strona zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarce. Czy to działanie jest więc równie skuteczne jak reklama kontekstowa?

 

Czym jest Magento?

Magento to obok WordPressa najpopularniejsza platforma umożliwiająca zarządzanie sklepami internetowymi. Bogaty wybór funkcji i motywów witryn e-commerce zapewnia możliwość dostosowania układu strony do wymagań użytkowników i charakterystyki danej branży. Mimo że system ten oferuje wiele przydatnych opcji projektowania sklepu, osiągnięcie doskonałych wyników nie będzie możliwe bez odpowiedniej strategii marketingowej. W tym miejscu pojawia się więc pozycjonowanie stron internetowych, dzięki któremu budowanie ruchu w witrynie i zwiększanie sprzedaży nie stanowi żadnego problemu.

Jakie techniki wchodzą w skład pozycjonowania?

Jak już wspomniano, pozycjonowanie to niezwykle istotny proces, dzięki któremu możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów i osiąganie wyższej konwersji. Warto więc znać najważniejsze techniki, które wchodzą w jego skład. Oto metody, które warto wdrożyć do każdej strategii marketingowej:

  • optymalizacja treści – tworzenie wartościowego contentu, który uwzględnia oczekiwania i potrzeby grupy docelowych odbiorców, powinno być priorytetem każdego właściciela sklepu internetowego;
  • strategia słów kluczowych – podobnie jak reklama kontekstowa wykorzystanie najpopularniejszych fraz w treści pozwala na zaprezentowanie oferty potencjalnym klientom. Dzięki temu wyszukiwarce łatwiej jest również ocenić wartość danej witryny i umieścić ją na odpowiedniej pozycji w SERP;
  • techniczna struktura witryny – pozycjonowanie Magento przyniesie najlepsze rezultaty, jeśli sklep internetowy będzie zoptymalizowany pod kątem UX. Poprawa szybkość ładowania, dbałość o czytelność treści i ujednolicenie systemu nawigacji to tylko kilka elementów, które Google bierze pod uwagę podczas budowania rankingu SERP.

Czy warto wybrać pozycjonowanie Magento?

Działania w zakresie pozycjonowania Magento pozwolą na zwiększenie widoczności witryny, dzięki czemu dotrze ona do szerszego grona odbiorców. Należy pamiętać, że w zasadzie jest to działanie bezpłatne, jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę i jesteśmy w stanie zainwestować swój czas. Tym samym zyskuje ono przewagę nad płatną reklamą kontekstową. Z drugiej strony na pewno wymaga większego zaangażowania i nie gwarantuje natychmiastowych efektów.

Nie ma zatem jednoznacznej odpowiedzi, która technika jest lepsza. Warto połączyć obie, jednak jeśli nie ma takiej możliwości, należy określić główne cele swoich działań marketingowych i dobrać do nich odpowiednią strategię.